PUBLICZNE PRZEDSZKOLE SAMORZĄDOWE W BARANOWIE CZYNNE JEST W GODZINACH 6:30-16:15
W związku z zawieszeniem zajęć polecam rodzicom, którzy chcą ćwiczyć z dziećmi język angielski przypomnienie poznanych piosenek z poniższej listy. Można włączyć dzieciom piosenki niepokazując im filmu i poprosić o odgadnięcie o czym piosenka jest - powinni ze słuchu pamiętać niektóre słowa. Potem niech obejrzą filmik i spróbują sobie przypomnieć jak tańczyliśmy i śpiewaliśmy. Można także pobawić się w kolory po angielsku lub włączyć dzieciom gry, zabawy.
Skupcie się na kolorach, liczbach do 10 oraz alfabecie. Pamiętajcie - nauka angielskiego w tym wieku powinna dla dzieci być zabawą. Wystarczy 15 minut dziennie.
Choć wykracz to poza zakres materiału jaki poznajemy zapraszam też do zapoznania się ze zbiorem materiałów (głównie piosenek) podzielonych według tematów (aby zobaczyć wszystkie proszę przesunąć w bok, a każdą kolumnę w dół):
https://padlet.com/annapeksa000/u2t9titkg7hs4f4d
MAJ
- rodzina, Dzień Matki, itp. - zbiór materiałów
KWIECIEŃ
- materiały dotyczące Wielkanocy - Easter
- zwierzęta na wsi - zbiór nagrań, gier, piosenek
MARZEC
- zwierzęta: dog, lion, tiger, rabbit, bird, fish, frog,
- czynności: hop, walk, jump, run, swim, fly, eat
- piosenki:
LUTY
- poznawać owoce i warzywa (m.in. apples, bananas, oranges, plums, grapes, watermelons, pineapples, carrots, tomatoes, potatoes)
- zwroty I like....(apples). I don't like.... (apples). Do you like...(apples)?
- piosenka "Apples and bananas", Fruit Smoothie
STYCZEŃ
- utrwalać poznane dotąd słownictwo, zwroty, piosenki,
piosenka dla Babci i Dziadka "The Grandparents Day Song" (refren)
GRUDZIEŃ
- utrwalać poznane wcześniej słownictwo
- poznawać słownictwo związane z zimą/Bożym Narodzeniem: winter, pogoda: It's cold, It's snowing; ubrania zimowe: hat, scarf, mittens, jacket; Santa, snowman, penguin, reindeer, Christmas, bells, Merry Christmas.
- śpiewać piosenki
Hello, reindeer / Goodbye, snowman
Jingle Bells (opposites - przeciwieństwa)
S-A-N-T-A
Winter Mittens Song
PAŹDZIERNIK / LISTOPAD
- utrwalać poznane wcześniej słownictwo
- poznawać słownictwo związane z ciałem: body, head, arms, hands, legs, feet, tummy, fingers, eyes, nose, ears, mouth, pojęcia: clean , dirty.
- poznawać zawód lekarza (zwroty "What's wrong?, My tummy hurts., Can you help me? Thank you)
- śpiewać piosenki
Head and Shoulders
One Little Finger
My eyes, my ears...
Bath Song
WRZESIEŃ
- utrwalać liczby 1-10, kolory i członków rodziny,
- poznawać słownictwo związane z jesienią: leaf- leaves (liść-liście), apple (jabłko), pear (gruszka), pumpkin (dynia), rain (deszcz), umbrella (parasol), coat (płaszcz)
- poznawać zwierzęta leśne: owl (sowa), deer (jeleń), squirrel (wiewiórka)
- śpiewać piosenki:
Hello, hello, how are you?
Autumn leaves are falling down
Orange, yellow, red and brown
Rain, rain, go away
Największą zachętą dla dzieci do nauki nowego języka jest zabawa. Polecam Państwu włączać dzieciom piosenki po angielsku (nawet jako "tło" dla normalnej zabawy) oraz angielskie bajki, np. Peppa Pig, Postman Pat, itp. W ten sposób dziecko "osłucha się" z językiem i będzie mu go łatwiej przyswoić.